У Београду је, од 13. до 19. марта 2017. године, одржана једина манифестација у целини посвећена фасцинантним тајнама човековог мозга ,,Недеља свести о мозгу”. Недеља свести о мозгу се широм света организује средином марта у циљу популаризације неуронаука и ширењу свести о тајнама функционисања мозга, као и очувања његовог здравља и могућности унапређења интелектуалних способности. Слоган овогодишње недеље била је „Мозак у земљи снова“…

У Србији већ седму годину Секција студената неуронаука организује обележавање ове недеље.  Менса традиционално организује тестирање интелигенције, а ове године се први пут придружила и својим радионицама за децу у Београду и Новом Саду.

             
У Београду је 18. марта 2017. године, у НТЦ центру у Задарској 7, одржано две радионице Демонстрациона радионице НТЦ система учења за децу од 4 до 7 година, коју је водила Марина Илић, васпитач и водитељ радионица у НТЦ центру.
,,…Основу НТЦ програма представљају савремена научна открића из области неуронауке и педагогије са циљем развоја креативности и функционалног знања деце. Игра је кључни фактор програма. НТЦ програм подразумева активности за развој фине моторике, динамичке акомодације ока, користи мисаоне класификације, мисаоне серијације и асоцијације које активирају одређене делове дечијег мозга. Циљ програма је развој дивергентног и конвергентног мишљења, као и функционалног знања…”(њњњ.нтцуцење.цом)
На истом месту у терминима након 17 и 30 часова, одржане су две радионице за децу од 7 до 12 година, Размрдајмо вијуге- Креативна математика, а сутрадан 19.марта одржана је иста радионица у Менсиним просторијама у Новом Саду. Водитељи радионице: Тања Олеар Гојић и Мирјана Тишма, учитељи ОШ „Драган Лукић“ и Момчило Степановић, учитељ ОШ „Бановић Страхиња“, оснивач удружења Креативни учитељи и аутор игре Креативна математика, сви чланови Менсе Србије. (чланови УченIQ)

               
На почетку радионице Мирјана Тишма је кроз занимљиве приче и НТЦ питања упознала децу са грађом мозга и његовим функцијама. Слагањем пузле Мозак дошло се до сазнања где се налазе оређени центри у мозгу за говор, вид, равнотежу…. Тања Олеар Гојић је кроз игру Судоку упознала децу са начинима како можемо побољшати рад нашег мозга правилном исхраном и супер храном за мозак, бављењем физичким активностима, слушањем одређене музике и наравно колико време одласка на спавање и дужина сна утиче на побољшање наших умних способности. Од пресудног значаја за развој сваког мозга је да решава проблеме и да се на тај начин развија,па је Момчило Степановић приказао игре карама са бројевима до 100 ,,Креативна математика“ које су његово ауторско дело. На крају деца су добила брошурицу у којој су били занимљиви задаци (слични задацима који се решавају на Менсином тестирању) које су са задовољством решавали. Задовољни изрази и коментари су увек велика награда предавачима након завршетка рада.
У Новом Саду у просторијама Менсе, 19.марта је одржана и радионица за децу од 4 до 7 година. Водитељ Развојно креативне радионице „Облутак“ Дуња Шашић, такође члан Менсе, је прво на веома занимљив и интерактиван начин прочитала књигу Љубивоја Ршумовића Видовите приче. Прича о Виду и чворку је искоришћена као полазна тачка креативног дела радионице где су деца правила птицу и до изражаја је дошао рад прстима, моторика, перцепција, решавање проблема, имагинација и координација, све оне ствари од пресудне важности за развој мозга и интелигенције код деце.
Последња радионица у Новом Саду у просторијама Менсе је била радионица Буђење синапси – НТЦ систем учења за ученике од 12 до 15 година. Водитељ радионице: Вук Рајовић, члан Менсе Србије и Немања Бојанић, аутори књиге „Бранко и Станко у свету атома“, мастер инжењери технологије на Технолошком факултету у Новом Саду.


Вук и Немања су кроз посебну врсту игре асоцијација ученике провели кроз свет знања, користећи НТЦ технике, на примерима за ученике 4 – 7. разреда. Ученици су се у четири екипе надметали у игри асоцијације и уживали у откривању појмова… Деци је посебно занимљива била игра шифрирања где су кроз решавање шифре из три речи откривали нове појмове. Интензивно размишљање и повезивање је циљ оваквих активности, кроз које деца усвајају знања из разних области, без икаквог напора, кроз забаву, смех и игру.

Погледајте ГАЛЕРИЈУ ФОТОГРАФИЈА